Přemýšlíte, kdybyste měli sdílet svůj obsah na sociálních sítích? V top časech mezi nejpoužívanějšími službami Facebookem, Twitterem a dalšími jsou zásadní rozdíly.
Návštěvníci a sledující sociálních médií dávají přednost jejich používání během určitých hodin. Tedy pokud začnete svůj obsah sdílet, když se uživatelé nacházejí na těchto stránkách, získáte nejen další sdílení, ale zaznamenáte nárůst návštěvnosti.
Na toto téma proběhla a probíhá celá řada výzkumů. Výsledky jsou více či méně překvapivé a nelze s jistotou říci, který konkrétní den a čas je pro publikování nejvhodnější. Důvody jsou jednoduché. Každá země má specifické časové pásmo, každý sociální profil se věnuje jinému oboru atd.
Předložené výsledky času publikování proto berte jako orientační návod, který zkuste použít, případně dle svých potřeb upravit.
Podívejme se tedy na významné sociální sítě: Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Google + a Pinterest.
Na Facebooku je za nejlepší den publikování považován čtvrtek a pátek. Hodně vytěžovaný je také víkend. Naopak od pondělí do středy podle průzkumů klesá zapojení uživatelů o 3,5 %.
Čas publikování příspěvků na Facebooku je ideální mezi 9 až 19 hodinou. Největší procenta sdílení se zaznamenávání okolo 13 hodiny. Největší počet kliknutí probíhá okolo 15 hodiny. Vkládat příspěvky se nedoporučuje v sobotu a neděli v noci mezi 20 a 8 hodinou.
Lidé pohybující se v B2C jsou nejčastěji připojeni ve středu a především o víkendu. Angažovanost je v sobotu a neděli o 17 % vyšší než během týdne.
Pokud se jedná o profesní B2B trh, zapojuje uživatele v pracovní dny o 14 % více než o víkendech.
Optimální čas postování příspěvků na Twitteru je v době mezi 17 a 18 hodinou.
Největší sdílení postů zaznamenáváme okolo 17 hodiny. Naopak nejvíce prokliků na posty se pohybuje okolo 18 hodiny. Obecné doporučení je, vyhnout se publikování v pátek odpoledne a každý den po 20 hodině.
Publikum na instagramu je aktivní po celý týden s mírným zvýšením v pondělí a poklesem v neděli.
Příspěvky na instagram je dobré vkládat po celý den, protože uživatelé Instagramu jsou neustále aktivní. Nicméně k mírnému poklesu aktivity dochází od 3 do 4 hodin.
Nejlepší dny pro zveřejňování na LinkedInu jsou pracovní dny: úterý, středa a čtvrtek. Největší počet akcí a kliknutí se uskutečňuje v úterý.
Nejlepší časy pro publikování na LinkedInu jsou mezi 7 a 8 hodinou ráno a mezi 17 a 18 hodinou večer. Silné místo je v úterý mezi 10 a 11 hodinou. Nejhorší čas postování je od 20:00 do 6:00.
Nejlepší den připojení na Pinterest je sobota. Naopak chodit na Pinterest v pracovní dny se příliš nedoporučuje.
Nejvhodnější doba pro aktivitu na Pinterestu je čas od 20:00 do 23:00. Nejhorší časy publikování se zdají být od 17:00 do 19:00.
Nejvhodnější dobou pro publikování na Google+ jsou pracovní dny s tím, že středa je o něco málo silnější než jiné pracovní dny. Naopak víkendům se doporučuje vyhnout.
Pozdnímu ránu se na Google+ daří nejlépe. Proto je ideálním časem pro zveřejňování doba od 9 do 11 hodin. Naopak nevhodné je zveřeňovat příspěvky brzy ráno a večer.
Kdy je tedy nejvhodnější doba publikování na sociálních sítích? Pro každou sociální síť je odlišná v závislosti na tom, k jakým účelům slouží.
Zdroj: Quick Sprout
Vybrali jsme Vám na míru vhodné a vyzkoušené nástroje.
K otevření souboru stačí jen dva kroky doplněné o praktický návod.
Vše probíhá ve Vašem prohlížeči zdarma, bez registrace a instalace.