Jak napsat hasthtag, co vůbec znamená a jak se používá? Tento symbol mřížky už nedomyslitelně patří do našich každodenních životů. Dnes si popíšeme k čemu hashtag slouží, jak se píše a jak ho používat. Také nahlédneme do historie, jak vůbec tato mřížka vznikla.
Hashtag je označen symbolem "#" před jakýmkoli slovem či slovním spojením bez mezer.
hashtag = # (hash) + slovo (tag)
Znaku "#" se v češtině také říká křížek či mřížka.
Hashtag je vlastně klíčové slovo, kterým se v rámci internetu myslí obsah konkrétního média, souboru, textu... Pomocí hashtagů můžete tento obsah vyhledat.
Úplné začátky používání hashtagů jsou spojované s programováním. Teprve až za několik desítek let se masově rozšířili mezi běžné uživatele do oblasti sociálních sítí.
Hashtag se píše klávesovými zkratkami. Ty jsou různé a závisí na tom, jaký požíváte operační systém.
Klávesové zkratky pro hashtag na klávesnici:
OSX (Mac)
- Alt + 3
Windows
- Alt Gr + X
- Ctrl + Alt + X
- Alt + 35
- Na anglické klávesnici je mřížka písmenko (#) „š“ čili klávesnice 3.
Ještě je třeba poznamenat, že není nikdo, kdo by hashtag vlastnil. Také neexistují žádná pravidla ani pokyny. Pokud před jakékoli slovo přidáte značku hash, stane se z něj hashtag. Kdokoli ho pak může uchopit a využít. To může být nevýhoda zejména v podnikání, kdy může být hashtag zneužit.
Přemýšleli jste někdy nad původem hashtagu a kdy přesně se stal hlavním proudem? Hashtagy v našich životech neměli vždy takovou důležitost a jejich vývoj je takový popelkový příběh. Začneme od samého začátku.
Budete překvapeni, ale hashtag byl poprvé představen v období před internetem a to ve 14. století. Kdy se v angličtině používaná libra váhy zapisovala a zapisuje zkratkou lb. Používáním, rychlým psaním a časem se tato zkratka váhy o dvě písmena spojila malou čárkou ℔, což již hashtag # připomíná.
Časem se znak začal využívat kromě označení váhy také jako označení čísla a dostal se na klávesnice psacích strojů, což mu pravděpodobně umožnilo přežít.
V roce 1988 byly hashtagy poprvé použity na platformě s názvem Internet Relay Chat. V zásadě je to jeden z prvních protokolů na internetu, který byl používán k odesílání zpráv v reálném čase. Hashtagy byly používány pro seskupování zpráv a různých informací, jako jsou obrázky, textový obsah, videa a podobně. # sign byl použit pro svůj primární účel - vyhledávání.
Twitter byl založen v roce 2006 a velmi rychle se stal jednou z nejpopulárnějších sociálních sítí. Funkčnost Twitteru však byla a stále zůstává velmi přímočará a snadno použitelná. Uživatelé Twitter milovali, ale cítili, že jim něco chybí, něco, co by mohlo pomoci lépe komunikovat a lépe vyhledávat.
Chris Messina, který nyní pracuje ve společnosti Google navrhl použít znak # (libry) k napodobení skupin na Twitteru. Nyní je Chris známý jako vynálezce hashtagu.
Ovšem pojem „hashtag“ vymyslel a patří Stowu Boydovi, blogerovi, který o něm psal první v roce 2007.
Twitter by docela pomalý v implementaci. Začalo to postupně seskupováním konverzací podle hashtagů. Rychle se ale rozhodlo, že to nestojí za to. Důvody pro tato rozhodnutí jsou nejasné, ale říká se, že lidé na Twitteru nakládali s celou myšlenkou skepticky. Technologická implementace neměla nic společného s tím, čemu říkáme pokrok. Alternativní teorie je taková, že hashtagy na Twitteru byly příliš "hloupé".
Říjen 2007 byl označen za 1. virový hashtag v historii #sandiegofire. Používali ho novináři, aby byli stále v obraze a věděli, co se děje ohledně požárů v San Diegu. Jako oheň na sociálních sítích se začali šířit hashtagy k označení významných politických i kulturních událostí.
V roce 2009 Twitter oficiálně spustil hashtagy a začal hyperlinkovat všechna slova, která jdou po znaku #. Éra hashtagů začala vzkvétat.
Nyní tweety s hashtagy získávají 2x více zapojení než tweety bez hashtagů.
V lednu 2011 začal Instagram podporovat hashtagy pro doplňování sdílených fotografií. Uživatelé dostali možnost vyhledávat nové účty a některé z nich sledovat na základě společných zájmů, polohy, události atd.
Google plus byla internetová sociální síť provozovaná společností Google. 12. října 2011 začala podporovat hashtagy. Automatické doplňování bylo implementováno 17. ledna 2012. K ukončení provozu Google plus došlo 2. dubna 2019.
LinkedIn spustil podporu hashtagu 12. února 2013. Navzdory rostoucí popoularitě LinkedIn stáhnul hashtagy 29. července 2013. Vysvětlení bylo poněkud trapné. Uvedli, že se chtějí soustředit na vyšší priority, které někdy znamenají, že zastavíte podporu dalších iniciativ. LinkedIn zřejmě viděl v hashtagech malý potenciál. Uživatelé je ale na ostatních sociálních sítích stále více používali a tak je LinkedIn znovu zavedl.
Jako poslední spustil podporu hashtagů v červnu 2013 Facebook. Podle posledních statistik uživatelé facebooku hashtagy používají málo nebo vůbec. Prostě posouvají svůj zpravodajský kanál a najdou vše co potřebují i bez hashtagů.
Vybrali jsme Vám na míru vhodné a vyzkoušené nástroje.
K otevření souboru stačí jen dva kroky doplněné o praktický návod.
Vše probíhá ve Vašem prohlížeči zdarma, bez registrace a instalace.